auterew.blogg.se

Diego modena john philip audin
Diego modena john philip audin







diego modena john philip audin

Eso significaba la pérdida del dinero y las posesiones, pero también de la imagen de sí mismo, de su importancia. Antes de nacer el dador, lo más importante era protegerse contra la pérdida. También modifica completamente la perspectiva del ego. De esta conexión brota un nuevo sentido de pertenencia, no la pertenencia pasiva del bebé que pertenece automáticamente a la madre, sino la pertenencia activa de alguien que ha aprendido a crear felicidad. El dar conecta a dos personas, al dador y al receptor. Pero hay algo más profundo que está en funcionamiento al mismo tiempo. “Al convertirse en dador, el ego no tiene por qué vivir con esos temores, por lo menos no en la misma medida que anotes. Del temor a los enemigos, que desean despojarlo. Del temor a perder, el cual surge porque es imposible aferrarse a todo para siempre. Del temor al aislamiento, al cual conduce necesariamente el egoísmo total. El descubrimiento es trascendental, porque libera al ego de muchos tipos de temor. “Que la felicidad no está solamente en tomar, sino también en dar. “Con el tiempo, el ego se encuentra con una nueva noción”, agregó Merlín.

diego modena john philip audin

Pero a medida que el ego crece, sofoca el espíritu bajo capas de cosas - dinero, poder, imagen - hasta que una voz pequeñita comienza a preguntar: ‘❽ónde está el amor? ❽ónde está el ser?’ En ese momento está cerca el cuarto paso, otro nacimiento más”. Después de todo, no hay límite a las experiencias que se pueden amasar el mundo es infinito en su diversidad. “Prácticamente no tengo que decirles que ese tercer paso permanece con ustedes, porque mientras haya ego, estará presente el realizador. Verdaderamente excelente música instrumental, una obra genial.ĭiego Modena & J-PH. Violonchelo y ocarina juntos crean un sonido bello. Todos los instrumentos suenan reales y no sintetizados acompañados con la flauta de pan y lo que muy bien podría ser un contrabajo. "Zamba" se clasificaría como música popular que es fácil de escuchar y con un gran gusto artístico. Para comenzar, tenemos la certeza de que se necesita una generosa dosis de genio en la música para mezclar el pop de los años '90 con ritmos latinos sudamericanos y obtener un gran resultado como este. This episcopal hymn, then, becomes the principal element of the music and is subject to a variety of treatments and it forms a base over which other material is superimposed."Ocarina III: Perfume" es un CD de canciones de los grandes éxitos de ocarina y violonchelo. This episcopal hymn, then, becomes the principal element of the music and is subject to a variety of treatments and it forms a base over which other material is superimposed.

diego modena john philip audin

the last I saw of the band, when I was floating out in the sea with my life belt on, it was still on deck playing ‘Autumn’. The way the band kept playing was a noble thing. I suppose I was 150 feet away when the Titanic, on her nose with her afterquarter sticking straight up in the air, began to settle slowly. The ship was gradually turning on her nose – just like a duck that goes down for a dive. The final hymn played during those last five minutes of the ship’s life was identified in an account by Harold Bride, the junior wireless operator: '. A number of other features of the disaster which generate musical or sounding performance material, or which ‘take the mind to other regions’, are also included. The initial starting point for the piece was the reported fact of the band having played a hymn tune in the final moments of the ship’s sinking. Of the 2201 people on board on board only 711 were to reach New York. On 14 April 1912 the Titanic struck an iceberg at 11.40 pm in the North Atlantic and sank at 2.20 am on 15 April. This version forms the basis for the recent recordings on the Point label.Īll the materials used in the piece are derived from research and speculations about the sinking of the 'unsinkable' luxury liner. In any case the piece has always been an open one, being based on data about the disaster but taking account of any new information that came to hand after the initial writing. In 1990 I re-recorded the piece ‘live’ at the Printemps de Bourges festival when the availability of an extraordinary space – the town’s disused water tower dating from the Napoleonic period – and the rediscovery of the wreck by Dr Ballard made me think again about the music. It was not until 1972 that I made a performing version of the piece for part of an evening of my work at the Queen Elizabeth Hall, London, and in 1975 I made a recorded version for the first of the ten records produced by Brian Eno’s Obscure label. I was interested to see what might be the musical equivalent of a work of conceptual art. This piece originated in a sketch written for an exhibition in an art college in Portsmouth in 1969.









Diego modena john philip audin